Kamienna Góra, luty 2025 r.
Projekt - Rozkodujmy przyszłość kamiennogórskich przedszkolaków
Centrum Edukacji STEAM & AI aktywnie angażuje się w rozwój kompetencji przyszłości, koncentrując się na budowaniu i wzmacnianiu umiejętności STEAM wśród dzieci. Od 26 lutego 2025 r. realizujemy zajęcia dla dzieci i specjalistyczne szkolenia dla nauczycieli w ramach projektu „Rozkodujmy przyszłość kamiennogórskich przedszkolaków”, dofinansowanego przez UE i realizowanego przez Gminę Miejską Kamienna Góra
Celem tego ważnego przedsięwzięcia jest zwiększenie szans edukacyjnych 300 dzieci w wieku 3-6 lat z Kamiennej Góry. Inicjatywa obejmuje kompleksowe przeszkolenie kadry nauczycielskiej z przedszkoli, a także stworzenie w placówkach dedykowanych przestrzeni STEAM. Te wyjątkowe przestrzenie umożliwią dzieciom zabawę nauką, wspierając ich naturalną ciekawość i chęć odkrywania świata. Wierzymy, że poprzez takie działania kładziemy solidny fundament pod edukację przyszłych pokoleń, rozwijając kluczowe kompetencje już od najmłodszych lat.
Wałbrzych, styczeń 2025 r.
Projekt - CENTRUM EDUKACJI STEAM & AI Lab
29 stycznia 2025 r. nastąpiło uroczyste otwarcie Centrum Edukacji STEAM & AI Lab – to wspólny projekt STEAM & AI EDUkacja, Akademii Nauk Stosowanych Angelusa Silesiusa w Wałbrzychu i Google for Education Polska. To pierwsze tego typu laboratoria STEAM & AI w Polsce, w których praktyczną wiedzę zdobywają studenci Pedagogiki Przedszkolnej i Wczesnoszkolnej 5.0, oraz nauczyciele na studiach podyplomowych: "Narzędzia i metody edukacji STEAM" oraz studiach podyplomowych: "Wykorzystanie modeli AI w edukacji".
Patronat nad pracowniami objął Google for Education, wyposażając je w najnowocześniejsze laptopy przeglądarkowe Chromebooki Plus oraz szereg innych innowacyjnych rozwiązań. Uroczystość otwarcia zgromadziła znamienitych gości, w tym władze uczelni, posłankę na Sejm – p. dr Sylwię Bielawską, prezydenta Wałbrzycha – dr Romana Szełemeja, starostę powiatu wałbrzyskiego – p. Leonarda Górskiego oraz Head of Google for Education Central and Eastern Europe – p. Pawła Czerwonego.
Nowo otwarte laboratoria, którymi na co dzień kieruje p. Joanna Kaszuba - stanowią przestrzeń, w której teoria łączy się z praktyką, a studenci i nauczyciele mogą rozwijać swoje kompetencje w zakresie nowoczesnych technologii edukacyjnych. Wyposażenie w rozwiązania Google for Education gwarantuje dostęp do najnowszych narzędzi i zasobów, wspierając tym samym innowacyjne metody nauczania i uczenia się.
Toruń, Wałbrzych, październik - grudzień 2024 r.
Projekt - Zwiększenie efektywności i jakości kształcenia zawodowego w Technikum oraz Szkole Policealnej TEB Edukacja w Toruniu
CELEM GŁÓWNYM PROJEKTU jest rozwój kształcenia zawodowego w Szkole Policealnej TEB Edukacja i Technikum TEB Edukacja w Toruniu poprzez zapewnienie w ramach projektu trwającego od 01.09.2024 do 31.08.2026 r.
60 Słuchaczom/Słuchaczkom, 100 Uczniom/Uczennicom, 39 Nauczycielom/Nauczycielkom z ww. Szkół kompleksowego wsparcia wynikającego z przeprowadzonej diagnozy, w tym dla Słuchaczy/Uczniów: doradztwa edukacyjno-zawodowego, dodatkowych zajęć podnoszących kompetencje i kwalifikacje zawodowe, staży zawodowych i uczniowskich oraz wsparcia uwzględniającego tematykę związaną ze współczesnymi wyzwaniami edukacyjnymi, dla kadry: wsparcia podnoszącego kwalifikacje zawodowe, a także doposażenie szkół w sprzęt do pracowni zawodowych.
W ramach ww. projektu przeprowadziliśmy szkolenia / kursy dla nauczycieli z Technikum oraz Szkoły Policealnej z:
Szkolenie z AI – szkolenia dla 20 Nauczycieli - 48 godz.
Szkolenie z cyberbezpieczeństwa - szkolenia dla 29 Nauczycieli - 54 godz.
Druk 3D oraz możliwości wykorzystywania modeli w edukacji - szkolenia dla 29 Nauczycieli - 16 godz.
Technologia VR w pracy dydaktycznej - szkolenia dla 29 Nauczycieli - 16 godz.
Szkolenia odbywały się:
• Stacjonarnie w siedzibie Teb Edukacja w Toruniu, przy ul. Lelewela 33;
• Stacjonarnie w : Centrum Edukacji STEAM & AI przy ul. Południowej 1 w Wałbrzychu
• Online – na platformie Google Workspace for Education
Pułtusk, marzec 2024 r.
Projekt - Eco Smart Town w Pułtusku
Z dumą wsparliśmy firmę SKRIWARE w zaprojektowaniu SMART CITY i organizacji warsztatów podczas Kongresu Eco Smart Town w Pułtusku, który odbył się 22-23 marca 2024 r. W ramach wydarzenia uczestnicy, zarówno dzieci, jak i dorośli, mieli okazję zgłębić tematykę inteligentnych miast przyszłości, zrównoważonego rozwoju oraz innowacyjnych technologii. Kluczowym elementem był interaktywny model Eco Smart Town, stworzony z rozwiązań SKRIWARE, który zainspirował uczestników do kreatywnej zabawy i nauki. Nasze warsztaty skupiały się na praktycznym zastosowaniu technologii STEAM, wykorzystując klocki i roboty Skrikit, co umożliwiło dzieciom eksplorację zagadnień związanych z edukacją, ekologią i technologią w sposób interaktywny i angażujący. Cieszymy się, że mogliśmy przyczynić się do popularyzacji wiedzy STEAM wśród młodych mieszkańców Pułtuska, wspierając tym samym rozwój kompetencji przyszłości.
Hrubieszów, luty 2024 r.
Projekt - ConceptLab - HRUBIESZÓW
W dniach 15 - 16 lutego 2024 r. mieliśmy przyjemność szkolić edukatorów / nauczycieli w rodzinnym mieście twórcy Transformersów - Henriego Orensteina. W STEAM-owych pracowniach na miarę XXI wieku ConceptLAB'ie w Hrubieszowie. Dwa dni STEAM-owych projektów z fizyki, matematyki, nauk przyrodniczych, robotyki i programowania, druku 3D, Internetu rzeczy, rozwiązań VR i AR oraz sztucznej inteligencji realizowanych w ramach projektu Rozwój Lokalny Hrubieszowa. Gratulujemy Hrubieszów Miasto z Klimatem takiej STEAM-owej przestrzeni, bo ConceptLAB – to nie tylko pomieszczenia (pracownie) ale przede wszystkim płaszczyzna wymiany wiedzy, doświadczeń oraz tworzenia i realizacji kreatywnych pomysłów.
Nidzica, luty 2024 r.
Projekt - STEAM-owe DNI OTWARTE w Szkole Podstawowej Nr 3 w Nidzicy
W dniach 8-9 lutego 2024 roku w Szkole Podstaowej Nr 3 w Nidzicy uczestniczyliśmy w STEAM-owych DNIACH OTWARTYCH, podczas których przedszkolaki i uczniowie mieli okazję wziąć udział w szeregu fascynujących zajęć. Przygotowane warsztaty łączyły w sobie naukę, zabawę i nowoczesne technologie, oferując młodym odkrywcom niezapomniane doświadczenia. Programowanie robotów, wirtualne laboratoria i pokonywanie torów przeszkód przez roboty to tylko niektóre z atrakcji, które czekały na uczestników. Pod okiem doświadczonych instruktorów dzieci mogły:
skonstruować i zaprogramować roboty, a następnie sprawdzić ich możliwości na specjalnie przygotowanym torze przeszkód,
przeprowadzić eksperymenty w wirtualnym laboratorium, poznając tajniki fizyki, chemii i biologii,
rozwijać swoją kreatywność podczas zajęć z budowania nowoczesnego SMART CITY,
wzmocnić umiejętności logicznego myślenia i rozwiązywania problemów,
współpracować z innymi dziećmi i budować nowe przyjaźnie
Jesteśmy pod olbrzymim wrażeniem wiedzy i umiejętności uczniów Szkoły oraz zaangażowania i pasji ich nauczycieli i dyrekcji.
Wałbrzych, styczeń 2024 r.
Projekt - STEAM-owe FERIE SUPERBOHATERÓW
Wraz z Fundacją Nauka. To lubię - PARTNERA naszych ZIMOWYCH FERII 2024 - przygotowaliśmy STEAM-owe FERIE SUPERBOHATERÓW! Przez kolejne dni poznawaliśmy polskich naukowców, którzy zmienili świat. Robiliśmy to w sposób bardzo STEAM-owy - czyli badaliśmy, doświadczaliśmy, eksperymentowaliśmy, odkrywaliśmy, konstruowaliśmy, programowaliśmy, liczyliliśmy, szyfrowaliśmy... Razem z bohaterami książki Tomasza Rożka "Akademia Superbohaterów" - zabraliśmy dzieci w podróż pełną zabawy nauką!
Warszawa, Włocławek, Wrocław, Łódź, Myślenice, Koszalin, Lublin, październik - grudzień 2023 r.
Projekt - LIGA ROBOTÓW - ogólnopolski turniej robotyczny oparty na założeniach idei STEAM
Na zaproszenie Ministerstwa Edukacji i Nauki oraz partnerów: Centrum GovTech, Ośrodka Rozwoju Edukacji i Instytutu Badań Edukacyjnych mieliśmy zaszczyt i przyjemność stać się częścią LIGI ROBOTÓW - projektu realizowanego w ramach największego rządowego programu edukacyjno-technologicznego Laboratoria Przyszłości.
Podczas Regionalnych Turniejów Ligi Robotów (we Włocławku, Wrocławiu, Łodzi, Myślenicach, Koszalinie, Warszawie, Lublinie i Myślenicach) oraz Ogólnopolskiego Finału, który odbył się na Stadione Narodowym w Warszawie sędziowaliśmy konkurencje:
Wyścigi – pokonanie jak najdłuższego dystansu na specjalnie przygotowanym torze;
Programowanie – zaprogramowanie robota przygotowanego przez organizatorów turnieju;
Zadanie praktyczne – rywalizacja dwóch robotów przeciwnych drużyn, które miały do wykonania określone zadania na macie.
Liga Robotów to ogólnopolski turniej robotyczny oparty na założeniach idei STEAM, która wskazuje, że proces uczenia się to poszukiwanie, współpraca i krytyczne myślenie. Łączy najnowsze osiągnięcia nauki, inżynierii, technologii, a także sztuki i matematyki. Pomaga kształtować otwarte i kreatywne umysły, na miarę XXI wieku.
Celem Ligi Robotów było nie tylko promowanie robotyki i nowoczesnych technologii, lecz także rozwijanie kompetencji przyszłości wśród uczniów klas IV-VIII szkół podstawowych. Uczestnicy turnieju rozwijali umiejętności manualne i społeczne, zdobyli kolejne doświadczenia w budowie robotów, programowaniu i kreatywnym podejściu do rozwiązywania problemów.
Płock, wrzesień 2023 r. - listopad 2023 r.
Projekt - “Profesjonaliści w zawodzie”
W ramach realizacji projektu pn.: “Profesjonaliści w zawodzie” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014 - 2020 w okresie wrzesień 2023 - listopad 2023 - prowadzimy zajęcia / warsztaty dla uczniów i kursy dla nauczycieli zawodów w Zespole Szkół Technicznych w Płocku z: druku 3D, modelowania 3D, programowania aplikacji mobilnych, programu Adobe After Effects, elektroniki samochodowej. Celem projektu jest zwiększenie zdolności do zatrudnienia 64 uczniów Zespołu Szkół Budowlanych nr 1 w Płocku oraz 212 uczniów Zespołu Szkół Technicznych w Płocku poprzez dostosowania oferty kształcenia do wymogów rynku pracy oraz podniesienie potencjału zawodowego 10 nauczycieli szkoły w okresie realizacji projektu 01.04.2023 r. - 31.12.2023 r.
Szczecin / Wałbrzych, grudzień 2022 r.
CERTYFIKACJA - Programowanie i obsługiwanie procesu druku 3D
ROK 2022 w CENTRUM EDUKACJI STEAM KidsTech - zakończyliśmy organizacją i przeprowadzeniem walidacji z kwalifikacji rynkowej "Programowanie i obsługiwanie procesu druku 3D" w ramach projektu: „Wałbrzyska Akademia KAIZEN - rozwój kompetencji i kwalifikacji zawodowych uczniów i nauczycieli”.
20 grudnia w naszej pracowni DRUKU 3D w Centrum Edukacji STEAM KidsTech w Wałbrzychu i 30 grudnia w TECHNOPARK POMERANIA w Szczecinie -> 19 uczniów z Zespołu Szkół nr 5 w Wałbrzychu i Zespołu Szkół Politechnicznych "Energetyk" w Wałbrzychu podeszło do egzaminów zewnętrznych. Wszyscy oni (100%) potwierdzili posiadaną wiedzę, umiejętności i kompetencje uzyskując międzynarodowe CERTYFIKATY Kwalifikacji Zawodowych.
Wszystkim im serdecznie gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów.